Selamat Datang ke blog sautulhaqq

Rabu, 14 Julai 2010

REJIM ZIONIS LAKNATULLAH BERSIAP SEDIA MERAMPAS KAPAL BANTUAN DARI LIBYA


Khamis, 15/07/2010 – Akhbar Ibrani “Maariv” terakhir mengatakan bahawa tentera laut Israel mulai persiapan untuk menghentikan bantuan kapal Libya “Hope” yang saat ini menuju ke Gaza untuk mematahkan sekatan yang dikenakan ke atas Gaza.

Para tentera mula membuat latihan mereka sesuai dengan senario yang berbeza untuk menangani para aktivis aman, dan mencegah kapal dari sampai ke Palestin.

Mereka akan menangani kapal akan dengan cara yang sama di mana tentera berurusan dengan banyak kapal-kapal yang menuju ke Gaza sebelum ini, dan unit komando disertai dengan kapal laut bersenjata bersedia untuk merampas kapal itu.

Mereka menjelaskan bahawa langkah pertama mereka akan diambil adalah untuk berkomunikasi dengan kapal dalam usaha untuk mencegahnya dari pergi ke Gaza, dan akan mengesahkan bahawa mereka boleh sampai ke Asdod untuk memunggah keluar barangan, dan mereka akan pastikan barangan itu sampai ke Gaza.

Sumber juga menunjukkan bahawa askar zionis Israel tidak akan ragu untuk menggunakan kekerasan untuk mengawal kapal yang cuba memecah pengepungan sekiranya para kru kapal memutuskan untuk tidak mematuhi perintah askar dan menuju ke Gaza.

sumber : The Palestine Telegraph

Tiada ulasan:

Catat Ulasan