Selamat Datang ke blog sautulhaqq

Jumaat, 12 November 2010

Penjajah Zionis Tegah Baik-Pulih Sekolah Di Al-Aqsa


13 November 2010 - Baitul Maqdis - Penjajah Israel enggan membenarkan Jabatan Awqaf Islam di Baitul Maqdis untuk membaik-pulih sekolah Al-Khatouneyya yang dianggap sebahagian dari bangunan utama Masjid al-Aqsa.

Sheikh Muhammad Husain, Imam Besar Masjid al-Aqsa berkata yang Pihak Berkuasa Penjajahan Israel menghentikan pekerja, pada hari Selasa lalu, dari melakukan kerja baik-pulih pada bangunan masjid itu dalam usahanya untuk campurtangan dalam urusan tempat-tempat suci Islam terutamanya Masjid al-Aqsa dan menggambarkan yang campurtangan sebegitu adalah sesuatu yang serius, sambil memberi amaran berkenaan akibat yang serius hasil dari campurtangan sedemikian.

Husain menegaskan yang umat Islam berhak mempertahankan Masjid al-Aqsa dan tidak ada sesiapapun yang berhak untuk campurtangan dalam urusannya. Dia menambah, pada waktu yang sama di mana penjajah Israel menghalang kerja pemuliharaan di Masjid al-Aqsa ia telah membenarkan kumpulan-kumpulan Yahudi ekstremis untuk menggali terowong di bawahnya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan