Selamat Datang ke blog sautulhaqq

Ahad, 12 Disember 2010

Sheikh Shalah: Penjara Syurga Bagiku


13 Disember 2010 - Gaza : Syeikh Raed Shalah, ketua gerakan Islam di wilayah Palestin jajahan 48 akhirnya bebas dari penjara Israel di Ramallah Ahad (12/12). Beliau berkata, penjara adalah tempat yang terbaik dalam hidupku.

Shalah menggambarkan, penjara yang telah mengurungkannya selama lima bulan lebih, bagaikan syurga, ia boleh menyendiri bersama Allah. Penjara adalah tempat terbaik dalam hidupku. Ia boleh menghabiskan waktu-waktunya dengan solat, berpuasa solat malam dan membaca Al-Quran. Bahkan ia mengatakan, dirinya berhasil menyelesaikan tiga buah buku, selama dalam penjara.

Adapun kaitannya dengan mahkamah Zionis yang sedang menunggunya, Syeikh Shalah mengatakan, jalan kami tidak akan pernah berubah, harga diri kami serta kemuliaan kami yang terampas, akan kami ambil kembali bersama kembalinya Al-Quds dan Al-Aqsa ke pangkuan kaum muslimin.

Ia menegaskan, dirinya tidak mengakui dan tidak akan mengakui larangan Zionis untuk masuk ke masjid Al-Aqsa. Beliau berkata, dirinya akan melindungi sendiri jiwanya saat masuk ke Masjid Al-Aqsa. Sama sekali ia tidak akan mempedulikan keputusan Zionis.

Beliau berkata, dirinya masuk ke dalam penjara dalam keadaan kuat dan keluar dengan lebih kuat lagi iaitu dari sudut keimanan dan keyakinannya untuk berkorban demi Al-Aqsa. Saya akan selalu katakan, dengan nyawa dan darah kami berkorban untukmu Al-Aqsa, tegas beliau.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan