Selamat Datang ke blog sautulhaqq

Isnin, 9 September 2013

Ucapan Pertama Presiden Mohamed Morsi Dari Jeriji Penjara Mesir


Ini ialah kata-kata pertama yang keluar dari mulut Presiden Mohamed Morsi (Presiden Mesir yang sah) sendiri setelah beliau ditumbangkan oleh Jeneral As-Sisi laknatullah...

"Saya adalah Presiden yang terpilih. Saya memiliki pelindung (Allah). Kamu tiada ada hak untuk menghakimi saya. Kalau kamu ingin menghakimi saya mestilah mengikut prosedur undang-undang negara Mesir. Saya rela menanggung semua ini (penghinaan dan pengkhianatan) demi harga diri dan kehormatan bangsa Mesir. Saya yakin Allah sama sekali tidak akan mensia-siakan cita-cita & harapan bangsa Mesir yang ingin bangkit dan merdeka dari penjajahan sekular. Untuk pengetahuan kamu wahai rakyat Mesir, saya tidak tahu dimana saya ditahan. Sampai sekarang saya tidak pernah dapat berkomunikasi dengan ahli keluarga saya. Demi Allah saya tidak pernah membohongi kalian rakyatku. Allah tahu bahawa saya tidak tamak kekuasaan dan jabatan. Dalam masa 1 tahun aku memerintah Mesir aku mendapat banyak rintangan. Mereka (pegawai Kerajaan) sedikit pun tidak mahu bekerjasama dengan-ku."

info terkini berkaitan dengan keadaan terkini Presiden Morsi:

* sudah 4 kali Presiden Mohamed Morsi dipaksa menandatangani surat letak jawatan oleh Jeneral Al-Sisi laknatullah tetapi beliau tidak menandatanganinya sama sekali.

* tempat penahanan Presiden Mohamed Morsi dikawal oleh 12 buldozer dan 80 orang askar (orang bawahan Jeneral Al-Sisi laknatullah)

* tempat penahanan Presiden Morsi dikawal sangat ketat. Untuk memasukinya memerlukan pemeriksaan yang sangat-sangat ketat sekali.

* Tempat penahanan Presiden Mohamed Morsi di bahagian Cairo

"Ya Allah, jadikanlah darah para syuhada’ (syuhada' Mesir) itu menjadi laknat ke atasnya (Al-Sisi)... Dan kepada siapa yang menolongnya, mereka yang melakukan perancangan bersamanya, mereka yang membiayainya, mereka yang menyokong apa yang telah dilakukan dan mereka yang redha terhadap apa yang dia perbuat...."

Tiada ulasan:

Catat Ulasan